Początek zabawy z CUDA

Żeby zacząć zabawę, należy kupić zabawkę.

Postanowiłem zaopatrzyć się w sprzęt, który pozwoli w pełni wykorzystać technologię CUDA do obliczeń związanych z ray tracingiem. Zdecydowałem się na Asusa GTX260, który nie miał zbyt wygórowanej ceny, ale oferował to co misie lubią najbardziej, czyli dużo “thread proccessors”. Sprzęcik wygląda mniej więcej tak:

Asus GTX260

Asus GTX260

Jeżeli chodzi o mechanizm CUDA, początkowo (czego nie dotyczytałem wcześniej) okazało się, że funkcje __global__, __device__ (czyli te uruchamiane na karcie graficznej), nie obsługują rekursji! Więc algorytm rekursywnych testów przecięć się nie sprawdzi. Może jednak uda się zaimplementować równoległe przeprowadzanie testów cieni, co w przypadku scen z dużą liczbą świateł, może dość mocno przyspieszyć generowanie obrazu.

W kolejnych postach postaram się zaprezentować przykładowe zastosowanie CUDA do szybkich obliczeń, a także powiedzieć coś więcej o samej technologii.

Leave a Comment


NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>